زنگ تفریح


- سالها پیش حافظ فرمود:

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را



- چند قرن بعد، صائب تبریزی افاضه نمودند که:

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سر و دست و تن و پا را

هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد
نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را


- و همین چند سال پیش، مرحوم شهریار تصحیح کردند که:

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم تمام روح و اجزا را

هر آنکس چیز می بخشد بسان مرد می بخشد
نه چون صائب که می بخشد سر و دست و تن و پا را

سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند
نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را



سوال علمی: به نظر شما، چند قرن دیگر شاعران به ترک شیرازی چه چیزی می بخشند؟

نتیجه گیری واضح: حافظ اونقدر ها هم که فکر می کرد باهوش نبود...
نتیجه گیری در لفافه: حتی شاید یه رگ اصفهانی هم داشت...
نتیجه گیری خاله زنکی: شنیدین می گن همجنس باز هم بوده؟!
نتیجه گیری حسودانه: ولی بازم من به حافظ رای می دم... آخه دست و پا و روح و اجزا که واسه فلانی، بیسار نمی شه


برگرفته از کتاب «چرا نه ترک هستم نه شیرازی»...!

 

نظرات 15 + ارسال نظر
آنیم وآنیما سه‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:14 ب.ظ http://soda721.blogsky.com

سلام دوست عزیز . وبلاگ جالبی دارید .
اگه موافق به تبادل لینک بودین خبرمون کنین.

کلیک کن تو قلب من سه‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.dvp.mihanblog.com

وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
کلیک کن تو قلب من
http://www.iranmaxim.mg-blog.com
وبلاگهای +/- جایزه 800 دلاری
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع

نرگس سه‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:23 ب.ظ http://azrooyesadegi.blogsky.com

مساله اینجاس که تا چند قرن دیگه هم عمرا چنین ترک شیرازی گیر نمیاد... حالا هی شعرا بیان قمپز در کنن... اونجور که من دیدم این اقایون نه از مال خودشون..نه از جان خودشون واسه هیچ چیزی مایه نمیذارن...بیا بیخودی سرمونو گرم اینا نکنیم...اصلا دم پروین گرم!!
امضا:یک فمینیست :دی

حمیدرضا سه‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:48 ب.ظ http://3noqte

نتیجه گیری : هر ۳ تاشون بچه پر رو بودن !

اشکان چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:44 ب.ظ

حالتو می گیرم
داشته باش.

نرگس پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:34 ق.ظ

سارا این آقا اشکان ما جدیدا خیلی خشن شده... به نظرت چرا؟؟؟‌ به نظرت درمانی دارد آیا؟؟؟:دی

اشکان پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:39 ق.ظ

شوخی شوخی با خواجه حافظ هم آره؟
خوبه رسما ملقب بوده به خواجه وگرنه چیا ! که پشت سرش نمی گفتید ....
منو دیدید انگار اون خدا بیامرز و ...نه به من می یاد که آره و اینا؟؟
دهه....
حال جفت تون هم می گیرم...
داشته باش اینو.

سارا پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:22 ب.ظ

به نظرم درمانی که ندارد! ایشون یه خورده با حافظ همشهری هستن، یه خورده شاعرن (یه خورده!)، یه خورده حساس ان، یه خورده واقع بین نیستن و فکر می کنن شبیه مرحوم حافظ هستن... اینا همه اش درد بی درمونه !!! کدومش درمون داره؟!!

ولی اون خواجه که می گفتن، رد گم کنی بوده بابا... تا نباشد چیزکی که مردم نگویند چیزها!

اشکان پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:53 ب.ظ

در ملاء عام خواجه ها رو دعوت به دوئل کردن شرط انصاف نیست !
اما از شوخی که بگذریم گمون کنم اون خدا بیامرز و با احمد مولا ! عوضی گرفتی..
جهت روشن شدن اذهان عرض شود که این احمد خان شیرازی قبل از اینکه اعدام بشه وصیت کرده بود که :سر قبرش جای قران کیهان بچه ها بخونن و وصایای مشابه دگر...جوک هم نیست.از رو اصل وصیت نامه دارم رو خونی می کنم (دی)

کسی از اصفهانی ها آتو نداره رو کنه؟

مریم پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:26 ب.ظ

بابا اشکان چقدر تهدید میکنی؟ همه ش وعده همه ش وعید! خب بیا حال بگیر دیگه!

سارا جمعه 6 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:13 ق.ظ

سارا جمعه 6 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:21 ق.ظ

البته اینکه احمد خان شیرازی وصیت نامه شون رو مستقیم به شما سپردن، خود گویای این امر است که از مقربین بوده اید! و عرض دیگری نیست!

در ضمن، می خواین از اصفهانی ها بد بگین، من نفر اول صف وایسادم... برین ته صف نوبت بگیرین!

اشکان جمعه 6 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:21 ب.ظ

این از مقربین رو خوب اومدی !
خوش خوشانمان شد.

میم نقطه جمعه 6 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 ب.ظ http://solouk.mihanblog.com

سلام
اااااااااا.....چرا اینجا اینطوری شده؟! قبلیا کو؟

.
این مطلبی که نوشتین ماشالا چقدر جدید بود فکر کنم فقط خواجه حافظ شیراز نمی دونست که اونم شما با خبرشون کردید(نیش)
.
راستی....در مورد این گوشه ی سمت چپ.
من که توی شناسنامم ننوشته چه دین و مذهبی دارم!دینمم بخاطر حرف پدر و مادر انتخاب نکردم...و مطمئنم اگر روزی بفهمم غلطه راحت کنارش میگذارم.منتهی مشکل اینجاست که با هرچی توی این دین بشه در افتاد با براهین عقلیش نمیشه در افتاد که آدم ور می افته....حتی اونایی که خواستن دور ش بزنن و عقل رو از بین وسایل فهم کنار بزنن و با تجربه همه چیز رو اثبات کنن بازم گیر کردن.
راستی همه چیز دنیا سر مشق نیست....مثلا همین حرفهای خودت!
یا اتفاقی که قراره من و شما و خیلی های دیگه بزودی رقمش بزنیم....ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم
مهدی نخواهد آمد اگر ما امروز نخواهیم!
ما خیلی خوب ها رو میتونیم عوض به بد کنیم یا خیلی بدها رو عوض به خوب
.
برای شما هیچ اجباری نیست که مسلمان باشید یا شیعه...مثل خیلیهای دیگر....
خیلیها که کنار من و تو زندگی میکنند و نه دینی دارند نه اعتقادی هیچ کسی هم اعدامشان نکرده!!!!!!!!!
و هیچ کسی هم اجبارشان نکرده چون:
ان احسنتم احسنتم لانفسکم و ان کفرتم فلها

سارا شنبه 7 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:58 ق.ظ

به اشکان: جای تو بودم ناراحت می شدم!

به میم نقطه: شما لطف دارین که کلن می خواین دهن من رو صاف کنین :)
همه ی آنچه می فرمایید صحیحه فقط من در مورد اون جمله ی «کسی هم اعدامشون نکرده» شک دارم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد